lördag 8 oktober 2011

Lördag

Två barnkalas på samma dag ( tro mig när jag säger att det stod inget i kontraktet som man skrev på, på BB ) bara själva tanken gör mig alldeles matt =) ett stort glas grön fiskmat hoppas jag ska hålla mig på benen tills kl 19.00 i kväll.

Först får Måns sitt, kalas hos fina Moa. ett rosa paket ligger på bänken och väntar.
Sen Molly, vidare hem för att ta emot 4 andra tjejer. Där väntar tacos middag och godispåsar.

Summa sumarum: två kalas = 2 sockerstinna hjärtan och en vädigt matt mamma.

Att fylla år slutar liksom få sin mening när man passerat tjugofem ( jag har aldrig tänkt bli äldre). Och när man sen får barn så blir det ännu mindre mening med det hela. Min egen födelsedag stundar men det känns som att Molly firar för oss båda.

Nu ett djupt andetag, tålamodsknappen intryckt. Glöm inte bort att le, och se att snart har jag en sexåring hemma. En mycket, mycket lycklig sexåring. Det är nog värt alla barnkalas i världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar