måndag 25 mars 2013

Måndag

En fantastisk start på veckan!
Jag har gjort en rejäl utrensning i förrådet i helgen, lagt ut en massa till försäljning på Facebook och idag gav det utdelning. 1000 kr rakt ner i fickan + lite som kommer in på kontot.
En vagn som ska hämtas på onsdag ger ytterligare 700 kr så hips vips fanns det mycket guld där ute =)
En hel hög ska också kastas, det ger tyvärr inga pengar men enorm glädje i det ordningsamma sinnet som finns inom mig. Nu är det ena förrådet riktigt fint, de andra ska vi inte prata om ännu..
Vi får se om rensa i röran ilet håller i sig, då kanske det blir lite mer klirr i kassan.

Helgen har varit mycket bra, sol, god mat och snälla barn.
Eftersom vi åt oss genom hela lördagens skogsutflykt så blev det en sen middag. Molly hade sovkompis och taccos stod på menyn. Jag har varit lite halvless taccos men det har blivit en ny uppenbarelse när man äter det utan bröd men med en massa goda röror i stället.
Vad jag däremot saknat är Tortilliachipsen, men givetvis fanns det ett recept på nätet som jag var tvungen att testa.

Paleoskafferiets tortilliachips

5 dl mandelmjöl
2 äggvitor
1-2 tsk salt
1 tsk lökpulver
1 tsk vitlökspulver
½ tsk spiskummin
½ tsk chilipulver
½ tsk paprikapulver
½ tsk cayennepeppar



Sätt ugnen på 150 grader, häll mandelmjölet och äggvitorna i en bunke. Tillsätt alla kryddorna och knåda ihop till en deg.

Dela degen i två delar och kavla ut mellan 2 st bakplåtspapper, så tunt som möjligt.
Ta bort det översta papperet och skär i trekanter, grädda 10-15 min tills de är gyllenbruna och knapriga.

Dom var väldigt, väldigt goda!
Till en skål med Guacamole var dom himmelriket =)
Idag har resten av familjen ätit våfflor, själv gick jag lös på Icas salladsbar med ceasardressing, det var gott det också.
Barnen åker till sin pappa i morgon för ett par dagar så i morgon lyxar vi till det med Quesadillas och Entrecôte. En tisdag att se fram emot.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar