måndag 2 november 2009

Matlaget!

Hej på er allihopa!
Sitter här mätt och belåten, vi har haft matlag i kväll.
Jag och Ewe stod för kok konsten denna afton, så jag hoppas vi inte förgiftat någon =)
Skrattat har vi i alla fall gjort, i massor. Att fösa i hop 10 kvinnor i ett rum, ge dom lite mat, samtalsämnen som barnafödning, svininfluensan, jobbiga nätter och diagnoser av alla de olika slag leder lätt till gapskratt.
Prova så får ni se.

Här har helgen flugit förbi, precis som den alltid gör. Min sammanboende och min Pappa åkte en sväng till Bergsbyn i går och hämtade en säng till sonen.Hans utdragbara sjöng på sista versen, jag har en rörlig son på nätterna så han slog huvudet i kanterna hela tiden. Nu har han fått en fullstor säng, en ODDA från IKEA, jättefin och väldigt rejäl säng med förvaringslådor under. Han är mäkta stolt ska jag berätta!
Sovit som en stock i natt har han gjort och han var minsann snabb att berätta på dagis i morse att han fått en alldeles ny säng.
Nu ryms både jag och han när godnattsagorna ska läsas, att trycka ner både mig och honom i en liten utdragbar historia är en saga jag inte ska berätta för er om =) Det är ruskigt så fort tiden går, nyss spjälsäng och nu en helt vanlig stor säng.

Ett par som snart får användning för sin spjälsäng igen är Petter och Lisa
Stort Grattis till den kommande bäbisen.

Nu trampar vi igång veckan igen ,imorgon ska vi på julmässa och frossa i lite skinka och prinskorv. Sen börjar den stora nedräkningen 1 vecka kvar nu, Stockholm here we come!


Kram

1 kommentar:

  1. Gissa om jag grämde mig att jag missade matlaget! Hörde att det bjöds på väldigt smarrig mat!

    Anar att sonen är mucho nöjd med den nya sängen. Vi måste oxå inhandla en ny till Agnes. Hellst igår då hennes är på tok för liten!

    SvaraRadera