söndag 25 juli 2010

Jag har hittat det!

När jag var liten och det stora julbaket började hemma så såg jag alltid fram emot, de där gröna kakorna med mycket florsocker på!
Min mamma var en sån som bakade 27 olika sorter till jul och det är inte ett skämt! Men givetvis var vissa sorter, vuxenkakor och dom gillades inte.
Men åter till det viktiga, de stavas Florensbröd. Mördeg med hallonsylt och grön mandelmassa uppe på. Låter kanske lite små konstigt men i min värld är det himmlen på ett fat. Problemet har varit att receptet försvann spårlöst efter det att mamma bakat dom för några år sedan och vi har praktiskt taget vänt upp och ner på hela huset, jag har googlat i sinne men nej, poff borta. Till i dag, haha jag praktiskt taget ramlade över det av ren tur =)
Nu är julen räddad.
Tack och Godnatt

Sara

1 kommentar: