fredag 2 juli 2010

Sista dagen för resten av juli..

Jag låste köksdörren på Franke för sista gången på 5 veckor, jag kan inte påstå att jag grät, våndades eller kände mig det minsta illa mående. Snarare dansade jag ut ur huset med tanken på sommar och skiftjobbande snurrandes runt i huvudet. Tyvärr så är det inte några semesterveckor i syne än så länge, men den kommer lite längre fram.
Ska istället ge mig på det här med att jobba fm och em, är ett stort fan av att jobba bara förmiddagar men har igentligen väldigt lite emot eftermiddagsskiften.
Innan klockan slår två på dagen så har man hunnit göra väldigt mycket, speciellt med två stycken morgonpigga barn, så det ska faktiskt bli lite skönt att en onsdag få läsa tidningen hemma och softa i morgonrock tills det är dags för lunch.

Vi har idag tagit en liten tripp till Öjebyn och kyrkmarknaden, jättemysig precis som den brukar vara, kan inte direkt säga att det blev några jätteköp, 14 par strumpor, jippie! men sen stannade vi vid en loppis skylt på vägen tillbaka till Piteå. Och håll i hatten gott folk, den här mannen han hade grejer, från golv till tak. Packat, packat, packat. Verkligen hur mycket fint som helst. Självklart så handlade vi, pengar är till för att spenderas. Hanna köpte ett slagbord och 4 st 8-slå stolar och en gammal dryckes låda. Själv kom jag hem med en typ kryddhylla med 2 små lådor, ska försöka göra iordning den och lägga ut en bild.

Resten av helgen ska vi försöka göra lite saker här hemma, måla klart den erbarmeliga lekstugan, rensa en hel del ogräs och TVÄTTA! jag är fortarande helt förbluffad hur mycket tvätt det kan bli på en vecka.
Givetvis måste det bli ett och annat loppisbesök, förhoppningsvis kan jag lura med mig familjen till Piteå i morgon för lite in handling. Söndag är det dags att bli av med en hel del grejer, så då hittar ni mig i Skellefteå. Är det något ni behöver så titta förbi!

Ha en trevlig helg!
Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar