måndag 22 mars 2010

Gympa!

Idag har barnen varit på gympa, hur kul som helst!
Superduktiga har dom varit, dessa mammor som dragit igång det hela. Det krävs en stor portion fantasi för att kunna roa 10 små barn en hel timme.
Men det finns ju då ett problem på Bankgatan, det här med mjukisbyxor.
Molly totalvägrar mjukisar till vardags, klänning ska det vara eller möjligtvis jeans om det kniper men aldrig, aldrig hemska mjukisbyxor!
Till saken hör, att i min värld så använder man just sådana när man ska gympa eller dylikt. Försökte förklara det för min 4/14 åring och efter en hel del lirkande och löften om att minsann dom andra barnen på gympan givetvis också skulle ha mjukbrallor så föll hon till föga. Nästa problem var att hitta ett par i detta hus som inte slutade vid knäna. Men det gick det också. När vi sen gör entrè i gymnastikhallen, som för övrigt ger mig kalla kårar när man tänker på alla hemska timmar man spenderat där inne =/ så har i stort sett inte ett av alla dessa barn mjukbyxor, utan sådana dära fina balettdräkter med volanger och hjärtan på. små blanka ballerinaskor och puffärmar. Molly Rudholm ger mig sitt mest genomträngande ögonkast,kniper ihop sin lilla pussmun och säger: Mamma, intet ETT enda barn här inne har mjukisbyxor! Det var ju det jag sa, vi måste hem och byta!!

Men hon genomled denna timme i sina (mina gamla) röda mjukisbyxor. Det ser inte i nuläget ut som att hon kommer att få några bestående, men vart byxorna tog vägen så fort vi steg in genom dörren hemma det lär jag aldrig få veta...Vad jag däremot vet det är, att om det nästa måndag inte finns en princessig gympa dräkt att ta på sig, så lär det tyvärr inte gå att gympa heller, för så fisförnuftigt som hon sa: Asså Mamma det går ju typ inte att springa i sånna här ju!.

Molly! du är min älskade aftonstjärna, du lyser alltid, vissa kvällar bara mer genomträngande och klarare än andra kvällar.
Jag älskar dig!

Puss och kram från Mamma

1 kommentar:

  1. Haha, då är bara för dig att bege dig ut på stan och shoppa en gympaoutfit!!! Vad kul att hon gillade gympan, hon var ju jätteduktig!

    SvaraRadera