tisdag 14 december 2010

Nedräkningen har börjat!

Nu är det inte många dagar kvar, varken till julafton eller den härliga ledigheten som verkligen behövs just nu!

När jag vet att jag ska vara ledig så blir det plötsligt pest att gå på jobbet, att sen det bara jävlas när jag väl är där gör inte saken bättre.
En av dom som äter hos oss regelbundet tyckte för någon vecka sen att jag såg så pigg och fräsch ut =) Han har nu två gg på bara några dagar tyckt att jag sett så sammanbiten ut! Hur ser man ut då, kan jag undra?
Hur det än ser ut så är kommentaren i sig inte direkt uppiggande =/

Tyvärr så funkar det så att har jag mycket att stå i så sköter jag mig inte och blir på sämre humör, äter lite mera choklad och blir på ännu sämre humör! Om jag skulle fått en krona för varje gram choklad jag ätit de senaste dagarna så skulle jag just nu ha en fin hög med slantar.
Det måste till en förändring och det snabbt, men jag har ingen energi, allt är bara blä just nu. Men snart ett nytt år och nya möjligheter =)
Tyvärr så ändras mina arbetskamrater något efter nyår och det känns jättetrist, som läget är nu är det faktiskt mestadels väldigt roligt att gå på jobbet =)

Mina älskade barn lussade igår så det stod härliga till, det är alltid lika kul att få se de små liven sjunga för full halls =) Lilla M hade mest problem med rörelserna och pussmunnarna dom skulle göra till snögubbe sången. En oförglömlig stund, jag lovar!

Nu hoppas vi att kylan ger med sig inför helgen så kanske det är dags för lite skridskoåkning. Inte jag, men kanske någon av mina barn blir bättre än sina föräldrar i alla fall.

Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar