söndag 5 december 2010

Nu börjas det..

På allvar, julen har inte riktigt infunnit sig i huvudet på mig ännu, inte förrän i dag. Peters maratonpass har börjat så helgerna hemma med barnen blir ganska långa och speciellt när det är så himla kallt.
Jag har pyntat och slagit in paket i långa banor, bakat så fönsterna immat igen men i tanken å har vi redan passerat julen och befinner oss i februari. Det är mycket sol ute och många minusgrader. Inte direkt en december i norrland som vi är van vid. Men som sagt var, i morse blev ett litet wake up call,nu är det faktiskt snart jul! I vår familj så stänger vi in oss i en liten bubbla veckorna före jul och jobbar och jobbar , i alla fall den manliga delen av oss. Men jobbar han så blir det mycket hemmatid för oss andra. Dagarna fram till jul är det som gäller, tiden efter den existerar inte riktigt ännu, jag ska jobba en av mellan dagarna men den morgonen känns så avlägsen att jag inte riktigt kan greppa det hela ännu.

Det är lite långt mellan inläggen tyvärr men om min glögg som står på spisen och puttrar blir så bra som jag tror att den ska bli så kommer receptet lagom till glöggfesterna som stundar =)

Kramas ofta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar