fredag 8 april 2011

Ett kök i kaos!

Jag och mina barn har bakat i dag, chokladmuffins, vaniljbullar, norrlandskaka och långfranska. Vilket innebär ett kök i fullständigt kaos trots det faktum att jag jobbar med just mat i just kök så blir det helt upp och ner när jag ska göra någonting som innehåller mer än 4 ingredienser Men slutresultatet är det som räknas och det blev perfekt!

Alle åt minst tre bullar så betyget blev väl godkänt.

Anledningen till storbaket är att frysen gapade tom, barnen åt de sista muffisen i går och bullar gick i sin för ett antal helger sen, så kan vi inte ha det =) Att det sen verkligen är superkul att baka gör inte saken sämre

I morgon ska det bli thekakor och mjukaka sen är frysen fylld för den här gången.






Nu ska jag ta och beställa hem lite roliga frön, för i morgon ska sådden börja för den här säsongen. Håll tummarna att vi får äta squash i sommar.


Tjing!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar