fredag 9 september 2011

Fredagen den 9/9

En helt vanlig fredag går mot sitt slut, klockan visar på 17.45 och middagen är avklarad och bortstökad. Mollys favvo, tacos stod på bordet. Måste erkänna att jag är liiite less den maträtten.

Arbetsdagen har varit ungefär som de flesta andra fredagar i köket på futurum, jobbat med Ewe och det är alltid trevligt.
Hem, bakade ännu en schlabangtårta till min "faster" som hon ska födelsedagsbjuda på ikväll.
Mat som sagt och nu sitter jag här en stund innan fredagsmyset ska få sin början. Kvällen till ära så bakade vi kladdkaka igår som strax ska avnjutas till barnens stora förtjusning.

Mitt liv rullar på i samma banor, dag efter dag. Natt efter natt utan några stora gropar i vägen. jag skulle behöva en jätte nedförsbacke med något jättekul längst ner.
Men tillsvidare så nöjer jag mig med mätta och nöjda barn. En kopp varm choklad och baileys.
Eventuellt en liten bit kladdkaka och en kvälls slummer i soffan, en kväll helt utan gropar.

1 kommentar: