söndag 7 april 2013

Söndag

Jag har denna sista dag på ledigheten inte lämnat min morgonrock ska ni veta.
Slö, slapp och likgiltig har jag vandrat runt som ett levande lik och nu hamnat i soffan, fortfarande i morgonrock och fortfarande lika slö...
Skönt med sådana dagar ibland men ändå inte.

Middag blev det trots allt, lite så där äta bör man annars dör man.
Jag gjorde en variant av Grekisk Pytt i panna men med kyckling och utan potatis.
Snabbt och fort, en form i ugnen och lite disk. Slö söndagsmiddag när den är som bäst!


Grekisk pytt med kyckling och fetaost

2 Pers

1 zucchini i tärningar
10 champinjoner i kvartar
0.5 röd lök, hackad
0.5 paket bacon i bitar
2 st kycklingfileer
1 paket fetaost
ett par körsbärstomater eller 1 vanlig tomat i mindre bitar.
Lägg kycklingen i mindre bitar i en bunke, häll i lite olivolja, soya, sambal, citronsaft, spiskummin, pressad vitlök, salt och peppar. Låt dra 10 min och lägg kycklingen i en ugnsform, sätt in i ugnen på 150 grader i ca 15 min. Stek under tiden alla grönsaker och lägg dessa i en annan form, när kycklingen varit i ugnen de första 15 minuterna ta ut den och lägg den ovanpå grönsakerna.Lägg på tomaterna och smula över ett paket fetaost och ställ tillbaka formen i ugnen ca 15-20 min tills kycklingen är helt färdig.
Guacamole var inte dumt till, inte heller bearnaisesås!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar