fredag 2 maj 2014

Fredag

Godmorgon!
Dagarna rullar på, solen lyser och magen växer.
Projekten avlöser varandra, jag har en tendens till att hitta på en massa saker så fort det hamnar en bebis i magen, den här gången är inget undantag.
Växthus, målning av pallkragar, nya fönsterbrädor i köket, lillkillen har fått sig en fin liten byrå med tapetserade lådor och toalett-taket får ny färg.
Kvar på agendan är att få ner frön i små krukor och torka rutorna på nedanstående växthus rena.. Det kan ta en stund!




Ett takfönster har också kommit på plats så det enda som saknas är ett par liter 
vitfärg och de fina blomster som ska få växa i värmen.


Lillkillens alla saker ryms inte längre i diverse påsar och lådor spridda runt i huset
så hans alldeles egna första byrå står nu i sovrummet och väntar.
Full av små filtar, strumpor och mössor.
Jag gillar mössor,...mycket!


Tapeten kommer från Sandbergs och heter Kaspar & Saga

Det är en ledig fredag i dag för barnen, än så länge är det tyst och stilla på Bankgatan men snart ska dagen fyllas med kompislek, lunch, en stund i solen och packning av väskan.
Väskan som innebär att barnen åker till sin pappa över helgen..
För att få dagarna att gå så fort som möjlighet så ser jag till att ha mycket på agendan.
Loppissäsongen 2014 drar igång med buller och bång i morgon, Arcushallen i Luleå, jag och 16000 andra människor! Något att verkligen se fram emot.
Sen måste jag flytta fläderbusken från blombänken men tänker att någon annan får gräva.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar