söndag 11 maj 2014

Söndag

Våren som kom av sig, grått, regnigt och kallt!
Maj månad vid kusten i norrland är inte alltid att leka med, nu snackar vi påskliljor som fryser, tjocka jackor utomhus och för barnen är mössa ett måste.
Jag fick en laddning med plantor från odla.nu som står fint placerade i hallen i väntan på att få komma ut i solen och växa till sig, jag vill laga mat i uteköket och fika frukost på balkongen.
Men har vi riktigt tur så håller sommaren i sig ända till slutet på oktober och att vi då kan ta vara på de sista strålarna i form av barnvagnspromenader och sköna sensommardagar utomhus.

Jag har gått i någon form av dvala sen i onsdag och fått en ny tid på Måndag för nytt ultraljud, denna gång på röntgen med en som tydligen ska veta vad man ska titta efter... Förhoppningsvis så ser dom ingenting och då är allt frid och fröjd!

För att fördriva tiden inomhus i det mindre varma vädret har jag pysslat lite, den tapetserade byrån har fått knoppar och en massa små söta kläder i sina lådor.







I sovrumstaket i en spretig trollhasselgren sitter nu ett fång med så kallade honeycombs och pompombollar gjorda av vackert silkespapper som jag snubblade över på papper.nu
Efter en massa klistrande med supersmal dubbelhäftande tape, tunn ståltråd och pappersprasslande så fick jag dom precis som jag ville.
Nu hänger de sakta snurrande och väntar på barnsängen med tillhörande inneboende.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar