lördag 14 juni 2014

Lördag

Man kan tro att jag tog mitt pick och pack och försvann från jordens yta ett tag..
Riktigt så illa är det inte, jag står fortfarande med båda fötterna nedåt, huvudet där det ska vara och med en ständigt växande mage.
Vad jag däremot inte har haft är inspiration att dela med mig om vad som händer på dagarna riktigt, det är inte direkt världsomvälvande saker som sker på Bankgatan just nu.
Gräset växer, blommorna likaså. Balkongen har fått ett nytt parasoll och både Oreganon, timjan och myntan överlevde vintern under ett hav av löv. Själv har jag också tinat upp efter vintern och känner mig rätt pigg och alert för tillfället!
Ungefär lika smidig som ett strykjärn men konstigt vore väl annars.
Barnen har fått sommarlov och J har semestern i sikte, det är härliga dagar som väntar när vi kan välja att fylla dom med precis vad vi vill. Vissa saker finns såklart på " att göra listan " såsom garagemålning, intoljning av altanerna och lite förberedelser inför nedkomsten dit det bara är tio veckor i nuläget, wihoo! Men annars så siktar vi på att ta dagarna som de kommer och det är bra grejer.

Vi har gjort sommarens semestertripp till Stockholm och hann med både Tom Titt´s, junibacken och grönalund





Junibacken är ett fantastiskt ställe och vi hade turen att vara där under Barnkulturfestivalen, två tummar upp!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar