tisdag 17 juni 2014

Tisdag

Efter ett barnmorskebesök tidigt i morse för att göra sockerbelastning så sitter jag nu här och är alldeles åt pipsvängen jättetrött!
Jag har verkligen försökt undvika socker och snabba kolhydrater de senaste veckorna och lyckats riktigt bra!
Det har funnits dagar under helgen då det slunkit ned en bulle eller två men det har inte gått bananas så jag känner mig väldigt pigg och alert under dagarna. Inget svängande blodsocker eller eftermiddags tupplurer här inte. Men idag fick jag börja morgonen med att dricka 2 dl ren sockerlösning och sedan sitta i ett väntrum två timmar innan vidare provtagning. Detta innebär att jag förmodligen aldrig kommer att bli människa idag, helt orkeslös sitter jag på bänken i köket och stirrar ut genom fönstret. Jag skulle ha gått en promenad, handlat på ica, startat en tvättmaskin och vattnat i växthuset men jag orkar inte...
Skjutsade barnen till kompisar för ett par timmars lekande och skulle lätt ha kunnat sova hela eftermiddagen men nej, det är inte riktigt min grej.

När jag ser vad sockret gör med mig så är valet väldigt enkelt!

I övrigt var alla prover mycket bra, magen växer som den ska, den gjorde en liten dipp på kurvan men så gjorde även Molly och hon kom ändå ut med en matchvikt på 4405 g så jag är inte orolig. Blodsockret och järnvärdet är helt ok det också och hjärtljuden hördes klart och tydligt.
Nu är det ett par veckor innan jag ska dit nästa gång och det känns skönt, även om mina erfarenheter av graviditeter och barnmorskor är enbart positiva så går jag inte så gärna dit allt för ofta.

Vad som är benämnt som sommarens projekt av mig är att byta ut alla stolarna runt matbordet mot lite udda varianter, ingen behöver vara den andra lik i form, de ska dock få mer eller mindre samma färg allihopa. Jag hittade en på folkparkens sommarloppis i söndags och med en rejäl dust med trasa och medel, en ny sits och lite småfix så blev den riktigt tjusig!





Den andra hade jag ståendes i förrådet i väntan på bättre tider, de tiderna är här nu och efter ett par drag med färgpenseln så börjar det så smått att likna något... Vad den ska få för sits och i vilken färg det vet jag inte ännu, sommaren är lång så det kan få växa fram med tiden.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar