måndag 21 april 2014

Måndag

En alldeles fantastisk påsk har vi haft!
Jättefint väder, glada barn och sovmorgnar. Mer kan man nog inte önska sig.
Det har målats ägg, sovits borta, ätits godis, setts en jädrans massa hockey för att vara Bankgatan och njutits av dagarna tillsammans.
I morgon är vi tillbaka vid allvaret med skolväskor, läxläsning och jobb. För vissa valda delar i familjen i alla fall, själv är jag fortfarande hemmavid.
Njurproblemet benämns som en njursten och så länge den lämnat min kropp får dom kalla det precis vad som helst.
Foglossningen har däremot inte lämnat någonting någonstans utan är väldigt närvarande. Tillsammans med en väldigt aktiv liten kille i magen som nu är en rätt stor mage så är graviditeten som sådan väldigt märkbar.
Att något så besvärligt samtidigt kan vara så underbart!
Boandet är i full gång, ni vet det där som innebär att man städar skåp man aldrig trott man skulle städa, tvättar mattor bara för att de ska vara tvättade och skruvar in skruvar som inte varit inskruvade de senaste åren.... just det gör jag hemma nu. Plus en massa projekt som inte är speciellt genomförbara alltid men idéerna finns i långa banor.

i morgon när huset är tomt på man och barn, när tystnaden lagt sig över huset och kaoset som skolmorgnar brukar lämna efter sig är ett faktum då har jag väl ett tiotal olika saker att välja mellan.
Allt från sömnadsprojekt till målning till trädgårdsarbete. Men vet ni, om solen lyser då hamnar jag nog i en solstol...

Det bästa med hockeyfinal i middagstid är helt klart att man kan äta fil med gott samvete!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar