måndag 7 april 2014

Måndag

En lagom aktiv helg har nått sitt slut.
Mollys fredag spenderades på badhuset i många timmar åtföljt av tacos och en massa lek på bästisens födelsedagskalas. Hemma blev det också en typ av tacos efter att ha bakat mer eller mindre hela dagen, jag och Måns kan vara riktigt effektiva när vi vill och orkar, det var en sådan dag i fredags. VI hann även med att städa i toalettskåpen, å herregud vad man samlar på sig på i sådana skåp!


Lite lagom fredagsmys och två perioder hockey rundade fint av, sista perioden pallade jag inte med, det blev alldeles för spännande...


Det här med rödvin till ost är nästan överskattat...
nästan.

Sen lördagsfrukost och riktigt lyxig lunch hos mamma, sen var nästan den dagen över men jag hann ta itu med insidan av skafferidörren..
På denna dörr har vi vårt hemmakontor, på svenska innebär det en hel drös av papper eller flera drösar för att vara exakt med olika innehåll.
Allt från information om fritids, skolscheman, övningskörningspapper, deklarationer, lönespec, recept  medmera.
Jag kastade nästan allt, vissa papper fick hamna i pärmarna där dom hör hemma och andra fick sitta kvar men vilken härlig känsla när jag nu kan både öppna och stänga dörren utan att allt rasar ut över golvet!


När den röda kappan är framme då skriker vi vår skriket!

Söndag gick vi också bort på lunch, våfflor hos J,s mamma och pappa. Glada och mätta barn åkte vidare på kusinkalas och kom hem lagom till att grillen började ryka.
Jag gjorde en ny sorts marinad som föll alla i smaken, la dit lite färsk ananas och chevrefyllda tomater! söndagsmiddag som inte går av för hackor.
Att få eftermiddagsvila med solen som lyser in genom sovrumsfönster är kanske ett av det bästa.







Veckan som kommer fylls här på bloggen med recept på den nya marinaden, chilitacosen som vi åt i fredags. En ny fisksoppa som jag bjöd härliga tjejer på och kanske lite påskpynt om energin räcker till.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar