måndag 14 april 2014

Måndag

I samma veva som jag får en bebis i magen uppstår längtan efter att sy!
Det konstiga i sammanhanget är att jag i normalt tillstånd verkligen avskyr att sy, träslöjd var mera min melodi. Att få slå på saker och såga var mer intressant än att nåla, klippa och tråckla. 
Min mamma är en riktigt hejare framför symaskinen och har satt ihop kläder, väskor och gardiner i långa banor, jag kan inte säga att jag ärvt den talangen och inte heller hennes tålamod.
Men det finns något jag gillar ännu mindre än att sy och det är att köpa plastkassar på Ica varenda gång jag handlar!
På Facebook finns en grupp som heter Återbruka mera, i den visar människor upp en massa smarta saker som de gjort av gammalt, nött och rent skräp. De har förvandlat det nya saker, en trasmatta till en kudde, lastpallar till bord och soffor på uteplatsen och det jag blev mest inspirerad av var hon som sytt en tygpåse av ett gammalt påslakan! En påse med platt botten, alldeles perfekt att ta med sig nästa gång kylen ska fyllas.



Fodret är helsvart, ifall du skulle vilja göra en själv så finns mönstret här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar