torsdag 5 februari 2015

Torsdag

Vi började torsdagen med en föräldrautbildningsträff!
Med två barn i bagaget så kanske man kan tycka att det inte är så mycket man behöver lära sig men på nio år så har det hänt en hel del i utvecklingen, vad man ska tänka på, hur man ska säga, hur man ska mata osv..
Nytänkande i all ära men det är roligt att känna att erfarenheten är viktig när det kommer till barn och deras uppväxt.

Jag har iallafall uppfyllt mitt inköpande för februari månad, en kronan sulky ska rulla efter Bankgatan denna vår. En svart såklart och då börjar letandet efter en fin dyna och kanske en annan åkpåse också.
Marknaden är stor för olika produkter till de små liven, betydligt större nu än den var när de andra var små.

I nuläget lutar det åt denna



.....eller denna



Men först måste jag få sålt den som ligger i vagnen idag, en sak in, en sak ut.
Det är en bra regel att följa tycker jag.

I morgon sjunger vi fredagens underbara lov, barnen är lediga och även min bättre hälft tänker sig en halvdag på jobbet. Vi planerar ett biobesök med de stora barnen och kanske badhuset på lördag.
Vi fyller dagarna med bra saker, jag ska städa i morgon förmiddag till exempel!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar