tisdag 10 februari 2015

Tisdag

En ny vecka, februari har nått sin mitt. Harry fyller fem månader på torsdag och ljuset har åter nått Norrlandskusten.
Solen går upp lagom till att barnen måste lämna sina varma sängar och hinna till skolan, ner går den inte förrän till middagstid och ljuset lyser upp tillvaron och smutsen på golvet på ett alldeles fenomenalt bra sätt.

Jag började så stort för ett par veckor sedan att skriva ned varje måndag vad jag skulle skulle hinna med varje dag. Inga märkvärdiga saker men bara för att de inte ska fylla upp huvudet mer än nödvändigt så hamnar de på papper istället och när de är gjorda så stryker jag ett streck.
Det har tyvärr inte blivit så många streck den senaste tiden men den här veckan känner jag att det kanske kan bli ett eller två.

Jag gillar projekt av alla de slag, hänga tvätt och vattna blommor är nödvändiga ting men jäkligt tråkigt. Roligare är det att måla, klippa, vika och laga. Det senaste är en leksakskista till Harry.
Vi har även gjort lite alla hjärtans dag pyssel jag och barnen, de gillar när den stora pyssellådan kommer fram, alla band, saxar och glitter som i slutändan blir fina saker att ge bort.


Före


Under tiden


Inuti.


Den är inte riktigt klar ännu, handtagen på sidan och låset till framsidan ska spraymålas. Jag funderar även på någonting till ovansidan på locket...Text av något slag kanske.

Idag har vi varit på utvecklingssamtal med Molly. Jag kan inte annat än känna en oerhörd stolthet över henne! Jätteduktig i alla ämnen, lugn och harmonisk i klassen och bidrar med en härlig stämning. Ordentlig och noggrann är hon också. På skolan iallfall och det får jag se som huvudsaken.
Här hemma är huset städat idag och tvätten är omhändertagen. I morgon hade jag tänkt väcka en och annan pelargon till liv och städa under diskbänken. Onsdagsglamour eller så inte.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar