onsdag 17 juni 2009

Mitten på sommaren alltså hmmm..

Ja dom säger ju det, att midsommarafton är i mitten på sommaren, jag måste ju då fråga mig vilken sommar?? Den där helgen i slutet på maj skulle väl i och för sig möjligtvis kunna räknas som lite sommar, men sen då?
På fredag vänder det, då börjar mörkret sakta komma krypade tillbaka, inte för att jag har så jätte mycket emot just det. Jag är vad man skulle kunna kalla för levande ljus fanatiker, en sån där som köper värmljus på ikea i 100 pack, och eldar väl upp sisådär en 400 ljus under den mörkaste tiden. Men trots det så skulle jag faktiskt vilja ha lite värme, så att man tinar upp ända in i själen och driver ut lite av mörkret som ligger där och väntar. Själv väntar jag på mörka sen sommar kvällar när man får krypa upp i (våran för övrigt hel fula) soffa, dricka en kopp te, läsa en riktigt bra bok och tända ett av dessa 400 ljus som ska tändas innan mörkret drar sig tillbaka för ännu en vår..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar