måndag 29 juni 2009

Sömnlösa små barn!

Jo, just det ja! Det är sådana barn jag har hemma.
I morse började Måns morgon klockan 05.13 ?!? Natten mot lördag 03.48 pip!
Det är tider då man tidigare i livet inte hade gått och lagt sig, utan fortfarande levde livets glada ute på krogen. Men frågan är ju om det var bättre förr....nee aldrig en dag att jag skulle byta =) Trots allt var han jättesöt när kom trippandes i morse i en något urtvättad t-shirt m, Morfars älskling tryck fram på bröstet, och ett par vita kalsonger m, en massa små tigrar på. Det solblekta, väldigt oklippta håret stod på ända och leendet han bjöd på, tillsammans med världens utrop : MAMMA, det får det allra sömnigaste mamma hjärtat att vakna.


Efter att jag burit tillbaka honom till hans egen säng sisådär en 15-20 gg så var kanske inte tröjan, kalsonger och det rufsiga håret riktigt lika gulligt. Men mamma hjärtat dunkade som aldrig förr och min tanke gick till en vän som just nu får uppleva sitt tredje underverk.
Grattis lilla Lotta!
Sömnlösa nätter,och treårs trots det är sånt som går över, men jag hoppas att mitt mamma hjärta och alla andras för den delen dunkar lite extra varenda gång ens eget barn utropar MAMMA.... även om det är mitt i natten.

Sov Gott allesammans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar