torsdag 1 oktober 2009

Födelsedagar

I dag är det den 1/10 och min älskade mamma fyller år, för henne så är det inte så jätte speciellt. 55 st födelsedagar sätter sina spår. När man har nått den åldern så behöver man förmodligen inte så mycket saker och det man är i behov av köper man sig själv. För mig är det lite annorlunda. Min födelsedag stundar den också, och till skillnad från min mor så kan jag komma på åtskilliga saker som verkligen behövs hit hem.
Saker som jag kan tycka är lite tråkiga att lägga pengar på, såsom spotlights ovanför diskbänken, ett duntäcke, en sop att ha ute på bron mm, mm. Men om man får dom här sakerna så blir det genast lite roligare, + att jag kan lägga mina egna pengar på att göra roliga saker med barnen. Sen att jag kan tycka att året som läggs på det förra inte är så speciellt det är en annan sak.

Men nu är även Mollys födelsedag också på ingående, den 9/10 för 4 år sedan föddes denna underbara lilla varelse, en söndag klockan 19.41. Med buller och bång kom hon ut, och med buller och bång ska detta givetvis firas 4 år senare. Hon till skillnad från mig och mamma tycker att varje år är något jättestort, varje finger som får läggas till på handen är en personlig erövring på väg mot något ännu större, ännu ett finger och se nästa gång då fyller hon minsann en hel hand!!

Sen till paketen, de senaste gångerna vi varit på stan har hon tagit i en massa fina saker som hon har velat ha och svaret har i stort sett varje gång blivit - Gumman du får önska dig det när du fyller år, tänk er den önskelistan. Och kalaset sen, ett riktigt princesskalas ska det vara, med ballonger, fiskdamm och princesstårta.

Men i dag firar vi mamma, hipp hipp hurra, hipp hipp hurra !


Häsningar

1 kommentar:

  1. Grattis till mammsen, och i förskott till dig och lillan ;)!!

    SvaraRadera