måndag 12 oktober 2009

Sockerstinn!

Att vara söt som socker, ja ingenting som jag vet vad det innebär, men mitt inre är en enda stor sockerbit =)

Ännu en måndag, har bestämt hävdat tidigare i denna blogg att mitt liv inte alls har lika många fredagar som måndagar, jag håller absolut fast vid detta och frågar mig själv varje måndag


- Vad har jag gjort för att förtjäna detta?
Insåg idag, till min stora lycka att jag nog igentligen har det ganska bra.
Jag slipper:

- Jobba på fabrik
- Äta Havregrynsgröt till frukost
- Torka näsan på snoriga barn ( mina har hosta)
- Festa varje helg och må apa dagen efter.
- Spendera pengar som jag inte har
- Sy gardiner
- Sy över huvud taget!
- Se sport på tv ( bloggar istället)
- Umgås med männsikor som gör livet surare..
- Träna =)
- Läsa läxor
- Plugga teori till körkortet



Den sistnämnda saken på listan gör att jag verkligen inte har något att klaga på, att plugga körkorts teori måste vara den enda raka vägen till Helvetet

Frågan är då varför jag tycker att måndagar är så mycket värre än andra dagar?
Jag har aldrig vantrivts med mitt jobb och gör inte det i nuläget heller, självklart kanske man skulle vilja utvecklas och tjäna flera miljoner per år, men bortsett från det så är det roligt att gå på jobbet i stort sett varje dag.

Jag var ut på Fabriken i dag och fyllde på en kaffemaskin ute i ett fika rum, när jag gick där och såg alla människor som sitter där dagarna i ända, monterandes på dessa band så var det någon som viskade i mitt öra:

- Sara, du skulle dö en långsam död om du var tvungen att utföra ett sånt här arbete, att inte kunna prata obehindrat med vem du vill, sitta på din stol och lyssna på radion i dina lurar dag ut och dag in, att aldrig arbetet ändras. Det skulle sakta men säkert driva dig till fullständig panik och abstinens på mänsklig närvaro.


Efter den viskningen, skulle inte ens det faktumet att jag skulle kunna plocka ut nästan det dubbla i lön,locka över mig till den andra sidan.



Nej inte en chans, nu ska jag möta varje ny dag ( även måndagar) med glädje över att jag inte behöver göra dessa saker som står på listan ovanför, nöja mig med att jag ännu inte åkt på svininfluensan och mina barn inte slagit ihjäl varandra i dag heller.



Min oförklarliga lycka måste bero på allt socker jag stoppat i mig i helgen!



Vi ses



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar