lördag 9 januari 2010

äntligen varmt och skönt..

Termometern inne visade igår på härliga 13 grader =/ jag HATAR att frysa, det är det absolut värsta som finns.
Men idag så fungerar allt som det ska igen, så vi behöver inte att ytterkläderna på oss inne.

Peter jobbar i helgen och vi har haft elektrikern på besök på övervåningen, så jag och barnen har spenderat en stor del av dagen hos Mor och Far. Hallen uppe är faktiskt snart klar, inte mycket kvar nu, tapeter och de sista kablarna.

Skrev tidigare att vi toatränar sonen i huset, och nu går det jätte, jätte bra. Han har inte lämnat en pöl på golvet på några dagar nu, allt ses som ett framsteg. Ska ta och börja baka för nästa helgs barnkalas, alltid roligt att prova något nytt. Är det någon där ute som har ett recept på kladdkakemuffins?? Hör gärna av er i sådant fall

Ha en fortsatt trevlig helg!
Kram Sara

1 kommentar:

  1. Hej=) Här kommer ett kladdkakemuffins recept, med After Eight i, har inte testat dom själv än men tycker dom låter goda=)

    3 ägg
    4½ dl socker
    2 tsk vaniljsocker
    1½ krm salt
    6 msk kakao
    2 1/4 dl mjöl
    150 gr smält smör
    Skär ca 1 bit After Eight i mindre bitar till varje muffins. (Det går åt ca 150 gram)

    175 grader mitt i ugn i ca 30 minuter, kolla med tandpetare de ska vara lite kletiga.

    Lycka till!

    Å tack för att du int skrev ut min ålder i årssammanfattningen:) för nu har jag slutat fylla år;)
    Kram Kram från Nina

    SvaraRadera