lördag 2 januari 2010

En 2 årig pillerunge

Den 29/12 för två år sedan kom han, med flygande fläng.
vi hann vara på BB i 33 min innan han såg dagens ljus, även om han inte kanske är så välplanerad med tanke på födelsedatumet så trodde jag faktiskt att han skulle vänta till i januari. Men inte Måns inte, han är ett sådant barn som aldrig lärt sig gå, han sprang från första början=)
Nu har han hunnit fylla 2 år och dagarna är fyllda av prat, lek och en massa bus.
Att vara barn nr två gör nog att förutsättningarna är lite annorlunda mot för ettan, han har alltid fått vara med på allt som storasyster har gjort. Så det där med bebisleksaker var bara intressant en kort stund, nu spelas det lotto och byggs pussel, degas och målas med både tuschpennor och vattenfärg.Jag har försökt tänka tillbaka till vad vi lekte med Molly när hon var i samma ålder, men som sagt: Minne som en guldfisk.
Språket har också kommit i gång riktigt ordentligt, från att ha haft otroligt massa ord utan att sätta ihop dom i meningar så sprutar det numera både 3, 4 och 5 ords meningar. Hur kan så mycket ha hunnit hända på bara 2 år och hur mycket mer kommer att hinna hända innan nästa födelsedag??
Den som lever får se..

Nu gottar jag mig i de sista lediga dagarna innan det här arbets året drar igång, vi går mot våren mina vänner.
Det gäller bara att se just på det hela.

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar