lördag 16 januari 2010

En lördag med en massa timmar..

Veckan som varit har varit en riktigt tung vecka, kanske inte arbetsmässigt men orkesmässigt. Har en 4 åring hemma som får en hormonstinn 14 åring att te sig lugn som en filbunke. Vi har bråkat hela veckan känns det som, att få en klump i magen när man ska hämta på dagis är aldrig trevligt. Nu är det inte enbart hennes fel, energin räcker helt enkelt inte till, och när humöret är i botten så sjunker det rätt snabbt för den unga damen också.

Igår lovade jag mig själv att verkligen försöka ha tålamod och stå ut med alla hennes nycker och infall, det gick riktigt bra, nu handlar det bara om att ta en dag i taget och påminna henne lika mycket som mig själv att:
- Vi har lovat att inte bråka!
Självklart kan man inte alltid vara överens men man väljer sina fighter, denna vecka känns det som om jag tagit alla, även dom som har varit helt meningslösa. Måste skärpa mig!

Denna dag har i alla fall varit riktigt trevlig, Måns startade kl 05,10 (kanske inte så trevligt) förmodligen så var han kissnödig och kunde inte somna om och komma till ro, så vi steg upp strax efter 06.00. Före 08.30 hade vi bakat bullar, fikat och tvättat, dammsugat, spelat Mix Max och klätt på oss! Molly hämtade skidorna hos Tillie ( sin kusin) och åkte sen hela vägen hem, på Tisdag så börjar skidandet på dagis och då är det kanske en fördel att hon vet vad som är fram och bak på dom i alla fall.
Pappa har varit här i dag och satt fast govlisterna uppe i hallen , det artar sig må jag säga =) nu är det bara lite småfix kvar, ska försöka visa lite bilder om kameran vill sammarbeta, inte säkert.
Har även firat min farmor och farfar som har varit gifta i 60 år!
Klå det om ni kan....
Nu ska kvällen avslutas med en wallanderfilm, lite Tradera och sen godnatt..

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar