fredag 15 oktober 2010

En sak vi alla borde ha!

Det är en isboda, ett förråd som rymmer precis allt som man behöver.
nästan som "vid behov rummet" i Harry Potter böckerna. I just det rummet så önskade man fram sakerna genom att gå förbi en tegelvägg 3 gg fram och tillbaka medans man intensivt tänkte samma sak hela tiden, jag behöver, jag behöver och jag behöver. Det fungerar inte riktigt på just det sättet för mig/oss men om det är något jag saknar så kan jag oftast hämta det i just Isbodan.
I dag blev det en lergryta att tillaga middagsmaten för i morgon i. En sådan sak som man absolut inte har hemma under 2000 talet men som är himla bra att ha i vissa fall.

Denna underbara boda har haft många olika funktioner, framförallt som sommarrum för min mamma och hennes syskon och som övernattnings möjlighet för tillresta besökande som hälsade på hos gammel mormor.
Sen mellanlandade det som förråd för utemöbler och tillvaro för inte bara en utan två st frysboxar ( varav namnet isbodan). Gick tillbaka till att vara övernattningsrum/sommar rum för mig och alla mina bekanta. För vissa nattgäster är ju mer ljusskygga än andra=)
Nu har det blivit lagerförvaring av det hela ännu en gång och rymmer alla bortglömda skatter som bara ligger där och väntar på att få användas, vissa kanske bara en gång men givetvis ska dom sparas ändå.

En vacker dag så kanske mina små troll vill ha det som övernattningsmöjlighet för sina ljusskygga vänner, och när den dagen kommer så öppnas dörren återigen för nya möjligheter, för tänk om alla fick ha en Isboda!

Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar