söndag 24 oktober 2010

Långkok eller pulversås?

Jag måste erkänna att trots eller kanske för att jag jobbar med mat hela dagarna så tycker jag det är himla kul =) Älskar att prova nya recept och drar mig inte för att exprimentera. Har spenderat en trevlig timme framför Matklubb.se och sparat på en hel del nya läckerheter, även skrivit matsedel och handlingslapp, så nu ser man nästan framemot att måndagen ska komma! Annars är jag inte direkt känd för att gilla måndagar men man ska aldrig säga aldrig!
i morgon så kommer elektrikern och ska dra in lite nya sladdar så våran fina hall får ljus, ska testa ett ny maträtt till middag, blir den bra så kommer receptet hit senare.

Tisdagen bjuder på julmässa för våran del, brukar vara riktigt mysigt att få gå runt och provsmaka allt det nya för säsongen. Resten av veckan ser oplanerad ut än så länge men det kan alltid ändras över en timme!

Även på jobbet så ska det testas nya saker i veckan, bla en varm pastasallad med kyckling, sparris och parmesan. Känner hur snålvattnet rinner, måste göra en liten skinktallrik att stilla hungern med.

Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar