lördag 16 juli 2011

'Nattjobb

Ikväll ger jag mig ut på nattjobb, bröllop för att vara exakt. Att jobba natt är någonting som kroppen start motsätter sig. Jag blir bakis dagen efter, mer än om jag varit ute på galej.
Men det får gå ändå =)

En tripp norrut i morse relaterade till lite nya kläder och ett par Puma skor till mig själv med prislappen kvar =) en hundring istället för 799:- det gillar vi!

Jag och barnen har i tråkvädret kokat sylt och bakat småkakor, jag gillar verkligen att baka.
Allt utom småkakor och ändå ska jag envisas, varför?
Men dagens bak blev riktigt lyckat om vi bortser från att hela köket var fullt av sylt efter syltkaksbaket =)

I går storstädade jag snickarboa! Där mina vänner öppnar jag loppisboden under veckan och under marknadshelgen. Jag har hamstrat saker både här och där så den är riktigt välfylld. Skyltar kommer upp snarast så då är det bara kika in..
Nu är det dags att ta på sig skorna, leendet och ge gärnet, bakom baren den här gången. Sova några timmar när man kommer hem och sen en sväng till stan i morgon bitti, alla pengar som kom in förra helgen väntar med spänning på att bli spenderade =)

Må och mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar