onsdag 13 juli 2011

Nu är det slut..

Sista Harry Potter filmen visas på bio och jag och världens bästa Alle har varit på dejt, i hångelsofforna i stora salongen har vi suttit och avnjutit den sista filmen.

Jag har läst böckerna så jag visste vem som lever när den andra dör men för Alle var det nog rätt spännande=)

Till saken hör att trots att man njutit av varenda i sida i böckerna och att filmerna nu är tittade färdigt på, det blev som man hoppades mer eller mindre och alla är nöjda och glada så sänker sig ett uns av vemod över en när man inser att jahapp nu var det färdigt.... Det blir liksom tomt. Nu pratar jag inte bara om Harry Potter utan mycket annat i livet, allting går så fort och till slut så är det slut...


Min Pappa skulle ha fyllt år idag , 58 år för att vara exakt men det tog slut och det blev tomt men jag lever med vetskapen om att vi fyller dagarna med njutningsfulla saker som att gå på bio med den bästa 9 åringen man kan ha, spela tjugofem omgångar UNO eller att tokdansa på Lanternan tillsammans med en massa okända människor.


Vi gjorde det igår, hör och häpna. Det är inte varje dag systrarna Carlsson dricker tequila. Men roligt hade vi och Peter M, han ägde dansgolvet, baren och allt där emellan. Stort Tack till alla inblandade för en himla härlig kväll!


I morgon ska vi jobba en stund och sen middag i stan, hem till Ernst för att bli lite inspirerad och lite mörkrädd när The Killing startar vid halv elva snåret. En dag helt i min smak =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar