söndag 5 februari 2012

Söndag

En helg med stora kliv, planerande och beslut som fattats.

När man ser slutbilden, målet i det hela och vägen dit fortfarande är oskriven då tar man ett steg i taget, en liten bit här och en liten bit där.
Men då blandas ödet in ( eller vad vi nu ska kalla det för något fint) och hips vips så befinner man sig på en annan plats än man stod för en stund sedan, det blir beslut fattade som man inte kan rå över. Den där sista lilla knuffen som man inte kunde ta själv den tar någon annan åt en.

Det är bara tacka och ta emot, för mig blev det bra, himla bra och jag är tacksam över att det just den här helgen har varit kallt, riktigt kallt för hade det inte varit det så hade vi stått någon helt annanstans just nu.

Jag har även bestämt mig för att sluta med ekandet, upprepandet, detta ständig "omsägande" som följer mig som en svans.
Jag har inte de skyldigheterna längre, jag har frigjort mig från de saker som tar mer energi än vad dom ger.

Det ljusa vita ligger runt hörnet och det är inte fråga OM men HUR.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar