torsdag 6 december 2012

Torsdag

Slutet på veckan, endast 2 måndagar kvar att stiga upp innan julafton!
Jag vet inte vem som är mer förväntansfull, jag eller barnen.
Kalendern öppnas varje morgon,både luckor och paket. Molly fick en pysselbok med Camilla Cupcake och lyckan var fulländad =)

Pepparkakorna är snart slut och en ny deg väntar i skafferiet, jag anar kavlande under helgen men bara med Måns, Molly har den turen att få åka till Ammarnäs med kusinerna i morgon. Snö, kallt och en husvagn verkar vara som himmelriket för en sjuåring.

När hon kommer hem på söndag så tror jag nog att granen är klädd och kanske, kanske så ligger det något mer paket där under än när hon for. De sista julförberedelserna är snart klara, lite kak-bakning och ett och annat knäck-kok kan nog inträffa. Och smällkarameller givetvis, vad vore en jul utan silkespapper, ängelbokmärken och taggsaxar?
Ni ska nog få se, dom brukar bli jättefina =)

Nu ser vi ikapp Mysteriet på Greveholm, årets julkalender. Barnen har sett den givetvis men jag har missat ett par avsnitt och det går inte för sig. Den verkar faktiskt riktigt bra i år, inte så full av julstämmning kanske men ganska spännande ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar