onsdag 29 januari 2014

Bebislycka!

Nyheten sprids som en liten löpeld i vårat ännu mindre samhälle.
Det föds barn runt om i världen som aldrig förr och så nu även på Bankgatan!
Det är med stor glädje och värme i hjärtat vi sitter här och väntar på det som ska förändra våran tillvaro på det största och finaste vis som kan ske i en människas liv eller i det här fallet i fyra människors liv. Barnen är överlyckliga och mycket förväntansfulla blivande stora syskon och trots att jag gått igenom hela härligheten inte bara en utan två gånger tidigare så är det lika stort att få ett  "Gravid" på den magiska stickan varje gång!



Denna bebis är i nuläget endast elva veckor i ålder och trots att det är tidigt och mycket kan hända så har vi valt att dela detta med er,  Måns berättade för hela klassen på samlingen och då är det som klart redan..

Jag ska inte tråka ut er med gravidrelaterade krämpor, lyckligtvis är jag oerhört förskonad från dessa och trots en mycket liten avsmak för vissa saker så har jag varken kräkts eller sovit bort de första tre månaderna. Vad jag däremot gör är att jag fixar en ordentlig foglossning som nu ska bo med mig i min kropp de resterande sex månaderna, om det känns lika trevligt? Icket!

Jag kommer framledes att sucka mig sjuk över bebisfiltar, Emmaljunga vagnar och små puttinuttiga klädesplagg och bara det är så där glädjande att jag gärna skulle klappa händerna och hoppa jämfota om bara höfterna skulle hållit ihop..

Det är en resa att vänta barn och jag ska göra mitt yttersta för att ta er med som passagerare när vi på Bankgatan fyller huset och sommaren med magmått, nappar, barnskrik och bajsblöjor.
Och inte att förglömma, en himla massa kärlek 





3 kommentarer:

  1. Stort grattis till hela familjen :) Va rädd om er.
    Kram Chatlotte Wikberg

    SvaraRadera
  2. Det är så roligt!! Vilken lycka.

    SvaraRadera