onsdag 1 januari 2014

Onsdag

En fin jul närmar sig sitt slut och trots att det inte handlar om paketen eller dess innehåll så ska jag inte förneka att jag älskar paket! Spänningen och omtanken. Att få den saken man längtat efter och önskat sig hett och länge.
Nu är jag duktig på att önska, det finns vissa som hävdar att de inte behöver något att de kan köpa det dom vill ha själva men jag är full av önskningar, jag kommer på saker jag behöver eller vill ha varenda gång jag öppnar en tidning. Det ändrar sig rätt snabbt och nästa dag kan jag komma på något annat. Oftast saker till matlagningen och köket men även till mig själv.



Årets önskelista såg ut så här och bortsett från skinnväskan längst upp i högra hörnet så finns nu allt i min ägo. Lyckliga Bankgatan!

Porslinsmåtten är fantastiska att arbeta med både när det kommer till matlagning och bakning, plusset är att de är riktigt snygga att ha ståendes på köksön också.
Skärbrädan invigdes till surdegsbrödet igår och jag gillar känslan att få ställa fram ett helt bröd så gästerna får skära själva.
Parfymen doftar underbart och klippningen ska jag försöka använda mig av till våren när det blir "ut med gamla in med det nya" 
Kokböcker, en mycket rejäl gryta i vitt från Gerbera, handkräm, långkalsonger, pengar och andra saker som jag just nu i skrivande stund inte kommer ihåg... 
En mycket nöjd och tacksam Sara sitter här och tänker att nog har man bra tur i livet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar