lördag 8 augusti 2009

En ma(ö)ssmörderska ibland oss !

Jo den lilla kissen som damp ner dagen före julafton har blivit en riktigt mördar maskin! Sen början på förra veckan har hon dykt upp med 3 rätt stora fåglar och 3 jättesmå möss, och nu ligger hon här så oskylig så.

Molly har döpt henne till Hello Kitty, men det finns inte en chans i livet, att jag ropar det mitt i natten när hon inte kommit in före det är dags att gå och lägga sig. I Min värld heter hon kissen.


I alla fall så var hon spårlöst försvunnen i Onsdags, hon hade gått ut sent Tisdag kväll och när hon gör det brukar hon alltid komma in på morgonen när vi hämtar tidningen men denna dag var inte fallet så. Klockan blev lunch och ingen katt, mellanmål och fortfarande ingen katt. Jag gick fram och tillbaka på gatan och in och ut ur skogen, lockandes på katt skrället men nej!

Vi skulle på kalas runt middags tid och medans jag och barnen gjorde den sista piffen inne på toaletten, skickade jag ner Peter till E4, för att vi skulle försäkra oss om att inte hon låg i diket någonstans.

När jag står där inne med mascara borsten i högsta hugg hör jag hur hon gnäller till utanför toalett fönstret, vänder mig om och tittar ut genom dörren och tänker ooooo så bra hon lever!

När jag till min stora fasa får se denna lilla kissemiss komma tassandes upp för trappen med något stort hårigt i munnen -Kvinnligt skrik- hörde ni mig? Ja, kunde nästan tänka mig det ja.

Peter, han hörde mig, han kom sättandes ut ur skogen som om djävulen själv var efter honom.

När han till sin stora förvåning såg att både jag och barnen inte hade mött en yxmördare, utan att det var den försvarslösa lilla katten som hade ställt till med allt detta oväsen. Då blev han inte så glad..... Bara för att hon gjorde precis som alla andra katter gör, och bär in små fåglar på hallmattan för att husse och matte ska bli jätte glada, så tyckte han inte att det fanns någon anledning att spräcka fönsterutorna efter hela gatan med mitt gallskrik.




Till mitt försvar måste jag tillägga att jag trodde det var en jätte råtta hon kom bärandes på,stor som en mindre björn=)


Men hon kom hem i alla fall och efter denna lilla episod trodde jag att jag hade lärt mig något, att inte ha ytterdörren ståendes på vid gavel. Men vad hade jag i dag, jajamen... Molly kommer springades med andan i halsen

- Mamma, mamma Måns har hittat en död råtta i hallen *glup* ..

Råttan var en död, liten, liten pytte mus, inte mindre äcklig för den sakens skull men skriet minimerades till ett litet rop.. Tills Molly säger
-Mamma, kan man äta råttor?
- Nja, varför undrar du det?
- Måns hade den i munnen!!
Om han nu verkligen hade det eller inte, vet jag inte riktigt.

Men jag lovar och svär!!

Dörren är stängd, sjukvårds rådgivningen ringd ( så länge han inte ätit ur den så är det ingen fara) och katten ja hon anlägger sakta men säkert en djurkyrkogård här ute.

Ha det bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar