fredag 31 juli 2009

Bull och blåbärs bak.



I dag har vi bakat, bullar och Leilas blåbärsmuffins =)


Jättegott!


Molly tycker det är jättroligt att baka, hon mäter och vispar, smälter och diskar ......och slickar skålen.




Vi har faktiskt semester, 8 hela dagar ledigt tillsammans alla 4.


Så nu gäller det att passa på,leka,läsa,springa, diska, skura, tvätta, damma, baka, handla,umgås,loppa!, och inte att förglömma, bara sitta ner och njuta av tillvaron.


Njuter det gör jag när jag får handla, ( typisk kvinna) säger sambon, men det är lite för långt mellan stads turerna för att tillfredställa mitt köpbegär, så jag nyttjar nätet till fullo!


Har fyndat en ny vinter kappa/jacka på tradera 51 kr, 2 par jeans till Molly för samma summa som ett par kostar på HM, sånt gillar vi =)


Och ju billigare, ju mer kan man handla!


Också typiskt kvinnligt tänk.


Jag resonerar som så: Att om jag handlat något tex på rea så har jag sparat dom 53 kr som varan är nedsatt till.


Sambon resonerar som så: Att om (fortfarande jag ) handlat något på rea som är nedsatt 53 kr , så har jag inte sparat, jag har slösat 53 mindre....




Manligt tänkade, betydligt tråkigare än kvinnligt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar