tisdag 14 juli 2009

Mumsigt värre!


Har just suttit här och läst Lantliv Sommarmat, och blev jättehungrig!

Där fanns massor med gott, tänkte dela med mig av ett recept här som jag inte provat men som ser jätte smaskigt ut!

Är det någon av er som provar det före mig så kommentera gärna hur det blev!



Cheesecake m, bär

Botten
12-14 digestivekex
75 g smält smör

Fyllning

400 g färskost typ philadelphia
1 burk kesella ( 250 g)
4 ägg
1 lime, rivet skal
1 dl strösocker


Garnering


Färska bär, hallon,körsbär,blåbär, smultron, krusbär mm

1. sätt ugnen på 175 grader. Mixa kexen i matberedare till en smulig massa och häll ner det smälta smöret. Lägg smörpapper i botten på en form, ca 24 cm i diam. och tryck ut kexblandningen. Förgrädda botten i nedre delen av ugnen i ca 7 min, ta ut och låt svalna.

2. Vispa ost och kesella, vispa ner ett ägg i taget och tillsätt, socker limeskal och vaniljsocker. Vispa till en slät smet.

3. Bred ut smeten på den avsvalnade botten och släta till, grädda i nedre delen av ugnen 35-40 min. Ta ut kakan och låt den svalna toppa med berg av bär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar