söndag 13 juni 2010

Det här med att fynda..

Som vanligt när det är söndag och solen skiner har bilen kört söderut till loppis rundorna i schtaaan.. Tidningen på fredagen lusläses för att man ska pricka in alla bra stället och att tiderna ska passa in något så när i alla fall, man vill inte komma sist.
Morgonen började på parken där det var glest mellan borden=( man blev inte direkt fattig där inte, men en bricka, lite pärlor, ett dataspel och en Me & I tröja till Måns fick jag lägga till dagens lista.

Vi fortsatte ut till Nordanå där vi matade ankorna - läs: fiskmåsarna, tog en tur förbi en gatuloppis på Älvsbacka.
Vidare gick färden till Stigs för fika/lunch och avslutades återigen på Folkparken, där det denna gång fyndades ett par Kavat sandaler till Måns och 3 st nysilver fat till svärmor.
Allt som allt en ganska givande dag men det känns som att de riktiga fynden lyser med sin frånvaro. Men sommaren sägs vara lång så innan hösten kommer har jag nog fyllt sida upp och sida ner i min nyinhandlande "loppisbok", en bok där allting skrivs ner och tanken är att jag i slutet av året ska kunna räkna ihop (oj) allt jag handlat... Observera att slutsumma är för My eyes only!

Måste verkligen bli bättre på att blogga, lovar!!

Hoppas ni haft en härlig helg i solen =)

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar