fredag 18 juni 2010

Gräsänka i regnet..

Jobb, jobb, jobb jag får aldrig min klänning klar.
Det är orden min andra hälft skulle ha sagt om han var en hon och hette Askungen. Nu säger han gäsp och suck istället.
Ännu en jobbarhelg närmar sig med stora steg och här sitter jag alldeles ensam med endast bokstäverna som håller mig sällskap.

Visserligen ganska nyligen hemkommen från allra käraste syster där det bjöds på väldigt god mat och lite hemnet knarkande.

Det hon just nu allra helst vill ha är en sommarstuga, en vit (givetvis) med järnspis och pärlspont, en sån där torpar dröm som står utkastad mitt ute i ingenstans, gärna i ansluten till vatten och med stora härliga fönster. Som ni hör så är kraven ju inte så där jätte, mega stora =)
Så därför sniffas nu hemnet flitigt.

Det jag själv allra helst skulle vilja ha (just för tillfället) är bot mot sommarsnuva, det känns som om hjärnan riner ut ur öronen om jag böjer mig fram. Men min kära svägerska lovade mig att i morgon känns det mycket bättre, hon vet!

Eftersom Peter jobbar i helgen så finns det givetvis en lista skriven, jag är en fena på listor.

Helgens lista lyder så här:
*Baka bullar
*Gödsla blombänken
*Sätta upp mina nyinköpta vindskydd på altanen
*Byta köksgardiner
Inte helt orimligt inte.
Hoppas ni precis som jag snart hittar någon att dela fredagskvällen med så hörs vi en annan dag!
Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar