måndag 21 juni 2010

Hör och häpna, goda nyheter. En Måndag !?!

Det är inte varje måndag, det ska gudarna veta! De goda nyheterna i dag rör faktiskt "bloggeriet". Jag har blivit tillfrågad efter en intresseanmälning ifall jag vill blogga lite mer officiellt =) Vart får ni veta när och om det blir aktuellt, men det känns jätteroligt!

Annars har denna dag sett ut som alla andra måndagar, vi fick givetvis väcka lilla M i morse, bara för att han har varit vaken med tuppen hela den lediga helgen så sover han givetvis som en död när det är dags att stiga upp när klockan ringer.
Jag har föreslagit att han ska sluta sova på dagis under dagtid, detta föll inte så väl ut hos vissa i personalen. Men dom får gilla läget, han sov inte i dag och har varit hur pigg och glad som helst under eftermiddagen.

Den äldre M har fått pippi på att läsa, även detta är en sak som personalen på hennes dagis har gjort mig uppmärksam på. Dom får bara hjälpa och puscha till en viss gräns, vissa saker får de inte lära barnen förrän de når förskoleklass.
Men en av fröknarna tyckte absolut att jag skulle smida medans järnet är varmt och verkligen trigga henne nu när hon är så intresserad av läsning och bokstäver.
Det blev med andra ord en tur till biblioteket och med hem följde ett antal böcker med endast versaler och nu tragglar hon
k-ljud, hä- ljud och sina roliga R. Molly säger inte R med tungan utan hon grymtar fram det i halsen så det låter som om hon är ett monster som ska skrämmas, men hon är verkligen jätte, jätte duktig.
Vissa ord forsar hon bara igenom medans andra är lite knepigare,men innan sommaren är slut om nu intresset finns kvar så ser jag inget hinder till varför hon inte kan läsa.

Min lilla princessa är en stor flicka...

Jag har även dragit på mig ett litet projekt, förutom alla möbler som ska målas så ska jag även ta tag i mitt gamla Barbie hus =)
Ett hus som pappa byggde till mig när jag fyllde 6 år. Givetvis är det sparat, tillsammans med alla möbler och saker, så nu ska det rustas upp.
Vissa väggar är mintgröna! det säger väl igentligen det mesta.
Men jag har några månader på mig innan hon ska få sitt hus, den femte födelsedagen infaller inte förrän i oktober. Men om tiden fortsätter att gå så här fort så är vi snart där, svisch säger det bara.

Idag vänder det och börjar bli mörkare ute igen, jättemysigt när man får börja tända ljus och mysa under filten igen!

Nu ska sätta mig i soffan och mysa med min andra hälft, men bara om han byter kanal. Jag kan tycka att pensionärs varnings lampan börjar lysa när man tittar på Lotta på Liseberg, eller vad säger ni??

Sara

2 kommentarer:

  1. Vad spännande med bloggen :)

    Kul att Molly börjat med läsningen.

    Trevlig midsommar!

    SvaraRadera
  2. Spännande att få höra om bloggen, det måste ju kännas toppenkul.

    Kul att du blivit flitig med att uppdatera förresten.

    SvaraRadera