onsdag 16 juni 2010

Med det underbaraste av wienerbröd

Jag erkänner, jag är en riktig sliskfia, ju kladdigare desto bättre!
Sitter här nu med ett frasigt wienerbröd en kopp te och ett leende på läpparna. Fick just goda nyheter via telefon, kära vänner som ska ha bebis i vinter! Ett riktigt välplanerat barn, precis som våra=)

Även om jag säger att jag känner mig nöjd och belåten med de två underbara barnen vi redan har, så hugger det till en liten tagg av längtan när jag får höra att någon annan får mysa med den växande magen, gå på ultraljud och packa bb-väskan. Att sen genomlida förlossningen känns inte för mig som något skrämmande, snarare så finns tanken där: ska jag aldrig göra det här igen?

Fråga mig nästa gång mina barn håller på slå varandra sönder och samman eller när Måns nästa gång ritat på tapeterna eller Mollys 14 års humör lyser starkt som en halogenlampa, fråga mig då om jag inte vill ha en liten till!

Tradera tanten fick i alla fall sina pengar, precis som jag sagt till henne hela tiden, nu är det bara vänta på paketet.

På fredag tar älskade Alle sin första examen, förhoppnigsvis kan jag smita iväg och lyssna på alfabetssången och Den blomstertid nu kommer, kanske gråta en tår över att han har blivit så stor och sen gråta en tår till för att han snart är ännu större.

Kram Sara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar