måndag 26 november 2012

Måndag

Kontaktfamilj.

Vi går i funderingarnas tankar här hemma på Bankgatan.
Den lilla damen som vi hade på besök igår kväll har kommit med en förfrågan om kontaktfamilj, inte just damen själv men mamman och pappan.

Jag googlar mig fram genom internets förtrollade värld och läser lite här och lite där, det är mycket att ta ställning till och mycket att reflektera över.
Hur ofta? vilka dagar? hur många helger? När, var, hur, varför och vem?
Hur reagerar våra egna barn på en till liten parvel som tar tid och uppmärksamhet, men även kan ge väldigt mycket tillbaka också.
Att ta hand om någon annans som sina egna men att måsta lämna tillbaka efter ett par dagar, och det  här med uppfostran till exempel.. vilket gissel.
Jag vill inte göra skillnad, eller ska man det? 

Jag känner att jag sliter och drar i alla trådar just nu, från alla håll och kanter.
Det behöver bearbetas och få landa lite.

Jag bestämmer mig för att koka soppa till middag och hoppas det klarnar lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar