tisdag 13 november 2012

Tisdag

dJag är på väg ner i ett skov.
et känns i hela kroppen, huvudet vill inte som jag vill, allt blir fel och ingenting rätt.
Hur jag än gör och vad jag tar mig för så kommer det sakta krypande, känslan av något negativt,

Det kan stanna ett par timmar eller någon dag, märkas lite eller mycket.
Lämna efter sig en sur eftersmak eller en lättnad och tacksamhet. Varför det kommer kan man fundera på i all oändlighet och nej det är inte PMS relaterat, det kommer lite nu och då.
Huvudvärk, tårar utan anledning och en trötthet att jämföra med Törnrosas eviga sömn, ett tålamod som är på bristningsgränsen och en ovilja att göra något över huvud taget.

När jag får ett skov och går mot en helg utan barn som just nu så blir det oftast längre och värre..

Så för att mota Olle i grind så har jag ikväll slagit in en hel drös med julklappar, gjort i ordning adventskalendern så nedräkningen kan börja när som helst och gett mig själv en spa kväll.
Ni vet, peeling, nagellack, hudvård och hela paketet, jag har till och med besök byns fusksol.
Lagat middag, surrat i telefonen och gjort fint uppe i hallen.
..jag skjuter på det en stund och ser om det har gått över till i morgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar