söndag 11 november 2012

Söndag

Och alla pappors dag!
Då jag inte har någon egen är jag mycket tacksam att jag får låna Kjell, Jannes alldeles egna pappa.
När saker och ting blir annorlunda, familjesituationerna inte ser likadana ut som tidigare förändras även synen på ordet Pappa och även innebörden av det hela.

Måns har lite funderingar kring ordet med jämna mellanrum, Pappa är Pappa men Janne kan väl också vara pappa eller?
För honom som är så pass liten och inte vet vad ordet Pappa står för, med genetik och hela den där "sätta barn till världen biten" har jag full förståelse för. En Pappa för honom är den som tar hand om honom och visar kärlek och omtanke, den han har respekt och ser upp till.
Vem är det som säger att man inte kan ha flera på samma gång?

Ja vem?

Jag har på olika sätt fått fylla ut tomrummet efter min egen pappa, hittat andra som kunnat knyta ihop säcken och kryssat i många av rutorna själv också.
Vi har firat farsdag idag på det sättet som vi vill fira på, oavsett vad som står på pappret.
Med en massa fina pappor sittandes omkring det runda matbordet på Bankgatan så blir saknaden hanterbar.
Farsdag återkommer nästa år och vem vet hur det ser ut då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar