onsdag 1 februari 2017

Onsdag - Mitt i veckan!

Jag förstår ju att tiden går lika fort för er allihopa men jag upplever verkligen att den rusar fort, jäkligt fort! Redan onsdag, vad hände?
Jag har spenderat förmiddagen i Skellefteå med diverse handling, försäljning och ett inbokat möte med min psykiatriker Karin. Det är hon som denna gång fått mig lämpad i knät och som på något vis ska komma underfund med vad som är fel i min stressade hjärna. Vi får väl se hur det går med den saken.
Efter en sådan förmiddag känner jag mig ungefär som en överkörd katt, överkörd en dumper typ..
Tur det bara är en gång i veckan jag måste bege mig från hemmets lugna vrå och möta människor, tankesätt och konversation som inte är på en två-årings nivå. Jag trivs bäst här, så är det bara.

Vi slängde in bobben i bagageluckan i eftermiddag och körde till havet, tanken var att gå en sväng längs med vattnet och åka bob i cykelbanans alla backar, tji fick vi när snön är i det närmaste obefintlig där nere.
Men gunga gick det iallafall.




Till middag serverades vegetariska crepes, jättegoda!


Crepes med keso och spenat

ca 6-8 st lchf plättar

2 dl grädde
1 dl vatten
4 ägg
1 msk fiberhusk
1 tsk bakpulver 
2 nypor salt


Vispa äggen fluffigt och tillsätt övriga ingredienser, vispa ordentligt med tex elvisp så fiberhusken löser sig, låt stå 5 minuter. 
Satt ugnen på 175 grader varmluft eller 200 grader i en vanlig ugn 

Stek tunna fina plättar och lägg på en tallrik. 

Fyllning. 

 2 dl keso 
1 näve färsk spenat, hackad i mindre bitar. 
0.5 dl creme fraiche
1 msk pesto 
2 msk riven parmesan. 
Örtsalt, tex herbemare och svartpeppar

Rör ihop alla ingredienserna till fyllningen och smaka av med örtsalt och nymalen svartpeppar
Lägg en sked fyllning på varje plätta och tryck ihop den lite innan du rullar så att fyllningen fördelas jämt. Lägg ganska tätt i en form och strö över riven ost, gärna lite parmesan också och gratinera ca 15-20 min. 

Servera med en god sallad och känn dig nöjd över att ha gjort miljön en tjänst och kroppen glad idag! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar