söndag 6 september 2009

Film eller bok?

Ja det är ju frågan?
Vi såg i går filmen Twilight, har ni inte sett den, se den. Jätte, jätte bra film. Den är baserad på böckerna av Stephenie Meyer som skrivit

Om jag kunde drömma, När jag hör din röst, Ljudet av ditt hjärta och Så länge vi båda andas.
Böckerna har blivit väldigt kritikerrosade och omnämns i var och varannan tidning som man läser. Nu har vi i alla fall sett filmen och som sagt, alldeles massor bra.

Men förmodligen är böckerna 3 resor bättre, och läser jag dom förstör jag säkert fortsättningen på filmen, som kommer på bio nu i september, som jag verkligen vill se!

Filmer är i stort sett ALDRIG lika bra som böckerna. Ta tex Harry Potter, likadant där har ni inte sett dom? Gör inte det, böckerna är så himla mycket bättre, jag har läst dom allihopa massor med gånger och varenda gång jag ser en av filmerna, så jo visst nog är väl dom bra, men det plockas bort så otroligt mycket innhåll från boken som är av väsentlig vikt.

Jag tror just jag övertygat mig själv, biblioteket får sig nog ett besök i morgon. Jag måste läsa böckerna, om inte annat för att jag måste få veta hur det går för Bella och Edward, mitt nyfikna jag kräver ett svar.


Och jag tror faktiskt att boken svarar bättre än vad filmen kommer att göra.


Ha en fortsatt bra kväll och en bra början på veckan.

Kramar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar