onsdag 23 september 2009

New moon

Ja, nu är den läst....lånade den på bibblan i går och idag är Bella och Edwards framtida öde fortfarande en lika stor gåta som den var när jag började läsa boken. Satt på helspänn i soffan i drygt 4 timmar i går kväll, innan jag gick upp i sängen och fortsatte min vandring i bokens värld. Fick givetvis inga av de svar jag sökte, vad skulle hon då fylla ut bok nr 3 och 4 med? Men den var verkligen jätte bra! och precis som jag trodde, mycket bättre än vad jag kan tänka mig att filmen kommer att bli. Jag har suttit på You tube och tittat på trailern till filmen, den måste givetvis ses, deras öde på filmen är ett helt annat än i boken.
Men nu är ju den stora frågan: Vad gör jag nu?? Bok nr 3 fanns inte inne på biblioteket och nästa tradera auktion med de 3 första böckerna går inte ut förrän den 25/9 , kan jag vänta så länge?
Förmodligen inte, det är tur att jag ska norrut på lördag, förmodligen passerar vi en bokhandel någonstans på vägen.

Ja jag vet, jag är sinnes sjuk, redo för inläggning som min kära sambo så fint säger, men att avsluta en riktigt bra bok är som att säga Hej då, till en riktigt god vän, man vill självklart träffas så snart som möjligt igen. Förhoppningsvis korsas våra vägar redan i helgen och det är bara hoppas att Edward och Bella är lika glada att se mig som jag är att se dom =)



Må och Mys

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar