onsdag 2 februari 2011

Mysteriet med den försvunna laddaren...

Har börjat sälja på tradera igen, ett måste enligt min sambo eftersom jag även börjat om att handla =) En sak ut och minst tre saker in, det är min melodi. Jag behöver kanske inte säga att P sjunger på en annan tonart.

Men det är i alla fall ganska skönt att bli av med lite saker som man inte använder längre, kläder i detta fall. Hur mycket kläder som helst. Började i söndags att stryka, ta kort och lägga ut. Skulle fortsätta på måndagen ( ska lägga ut 5 saker om dagen) men när jag ska fortsätta fota så är det slut batterier i kameran, givetvis! Öppnar lådan där laddaren ska ligga men icke. Den finns ingenstans konstaterar jag efter tio minuters febril sökning. Måndag blev Tisdag och fortfarande ingen laddare, det är ingen lite tingest vi pratar om.
En meter sladd plus en stor svart klump kan inte bara försvinna. Jodå på Bankgatan kan den det på precis samma sätt som kniven till matberedaren försvann, puts väck.

Tisdagen blev onsdag och jag var ganska säker på att mina barn, läs den yngre av dom, hade något med saken att göra, men han förnekar det hela givetvis.
P är övertygad om att jag kastat den i återvinningen i samband med att jag rensade ut de gamla bärbara telefonerna och deras tillhörande laddare, men jag var inte lika övertygad om det!
Sökandet fortsätter - Läs: jag vänder upp och ner på hela huset, för högen med tradera saker blir inte direkt mindre.
Då ringer telefonen, min kära mamma: Hej vad gör du?
-Jag: söker den för*annade kamera laddaren, tänk att man aldrig kan få ha något i fred bla bla bla, svordomar och dylikt
-Mamma: när använde du kameran sist?
-Jag: på julafton hos Hanna och Jonas... Boooooom Så slog ljuset ner med blixtens hastighet. Laddaren hade jag haft med mig för batteriet hotade att ta slut i lagom tid till tomtefars besök.
Laddaren befann sig i väskan som jag hade med mig...
Då återstod frågan: Vart är väskan????
Moooooolllllly!!! har du haft mammas väska?
-Molly : Nej, jag har inte sett den..

Vansinnes utbrott nummer två: aaaaaa att saker och ting aldrig kan få vara där dom ska, vem flyttade på väskan? Peter var det du???
-P: Ja du lämnade den förmodligen mitt framanför dörren, skulle den ha stått där i en månad?
-Jag: spela roll, plocka fram väskan!
Men han kom givetvis inte håg vart han ställt den hundrade väskan för i år..

Tillslut hittade vi den, i skåpet i hallen inmölad under 2 st cykelhjälmar låg min älskade laddare tillsammans med Mollys glitterskor som vi också sökt med ljus och lykta,

Nu är korten tagna, fem saker till flyttar snart ut ur vårat hus och kameraladdaren den ska hädanefter få ligga i lådan i rummet, precis där den ska vara =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar