tisdag 27 september 2016

Tisdag-Pytt i pannan

Efter en svampletande promenad för ett par veckor sedan så har ena höften jäklats ordentligt, jag såg mig inte för och trampade rakt ned i en grop. Igår blev det till slut outhärdligt och efter lite knakade och en massa fula ord hos min kiropraktor så hoppas jag nu att det blir bättre, det gör i nuläget riktigt jäkla ont att sitta...
Arbetsveckan tog sin början idag och slutar i morgon, jag gillar verkligen mina kort veckor och långa helger. Idag har jag kokat äppelmos och lagat korvstroganoff, det är ungefär som att vara hemma i sitt eget kök men med lite fler barn vid matbordet.

Vid vårt matbord här hemma idag serverades pytt i panna med kycklingbacon och färsk spenat.

Vegetarisk pyttipanna 

ca 150 g rotselleri
ca 150 g kålrot
10 st färska champinjoner
1 rödlök
1 frp kycklingbacon
2 stekta ägg

1 dl creme fraiche
1 msk senap
Örtsalt och svartpeppar.


Blanda ihop creme fraiche med senap och kryddorna, låt stå och smaka av innan servering.
Skala och hacka rotsellerin och kålroten i fyrkantiga bitar, 1x1 cm, stek på medelvärme i ca tio minuter, lägg i rödlöken och svampen, stek en stund till och krydda med örtsalt och svartpeppar. Blanda i bladspenat och servera med stekt kycklingbacon och ägg eller bara som den är om du vill äta helt vegetariskt.





Vår egen lilla linslus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar